sommarlov

8 december fick jag ett besked som jag redan nu tror var menat. Jag fick beskedet att jag inte kom in på socionomlinjen på göteborgs universitet. Då besviken var det bara att säga upp lägenheten man kämpat sig till i göteborg och ändra inställning. Jag hade däremot kommit in på mitt andrahandsval, Karlstad. Detta var inget planerat utan mest avståndsmässigt och en skola som hade socionomutbildning. Jag insåg att jag vore dum att inte ta chansen och behövde samtidigt ett miljöombyte så jag tackade ja till platsen och flytten var igång. Den 5 januari flyttade jag, Helena, Markus, Mamma och stefan upp de första grejerna till min lägenhet. Lägenheten jag fått var ett rum i en korridor med gemensamt kök. Den 22 Januari hjälpte min pappa mig att flytta upp resten och sedan bodde jag här. Första dagen i skolan var jag så extremt nervös. Jag hade ingen aning om vart jag skulle eller över huvudtaget hur jag skulle hitta till universitetet. Så med GPSen i ena handen började jag följa gpsrösten tills jag hittade skolan. jag kände då ingen, hade ingen aning om vilka människor jag skulle lära känna och lära mig att tycka så bra om. Idag har jag flyttat ifrån korridoren till en liten etta på samma gata. Igår skrev jag den andra tentan och sista tentan för terminen och insåg precis att det är ett halvår sedan jag fick beskedet om att jag skulle börja studera här. Jag har lärt känna vänner som jag tror att jag kommer hålla kontakten med stora delar av mitt liv och har haft så mycket kul som jag nog knappt haft under en livstid. Jag har börjat se Karlstad som mitt hem.
Idag håller jag på att packa och städa inför sommaren i uddevalla och imorgon kommer pappa hit och hämtar mig och mina saker. Ska bli tomt med en hel sommar utan mitt nya liv men samtidigt kul att få jobba lite, tjäna lite pengar, spendera sommaren på västkusten med mina härliga vänner där. Tänk om man kunde kombinera alla världar man lever i och få en perfekt värld?
Nu är det i alla fall sommarlov och jag ser fram emot att återvända till hösten och lära mig mer intressanta saker, hitta på nya roliga hyss och skratta och vara lycklig !
Hoppas ni också mår bra !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0